Pagina's

woensdag 10 augustus 2011

Vakantieverslagje Frankrijk 2011

Ik ben inmiddels alweer een weekje terug in Nederland, maar omdat sommigen toch benieuwd waren naar een vakantieverslagje, hier een samenvatting van mijn vakantie.

Zaterdagochtend vroeg, 16 juli 2011, vertrokken we richting Bénodet, een plaatsje in Bretagne, Frankrijk. Na een overnachting in Rennes (waar we die avond lekker geshopt hebben, een shoplog komt nog) kwamen we de volgende morgen aan op de camping in Bénodet. Het weer zat niet bepaald mee en ook de dagen erop regende het, waardoor we eigenlijk maar een beetje in de caravan zijn blijven hangen en niet verder dan het overdekte zwembad zijn gekomen. Vorig jaar had ik op een andere camping een Frans meisje ontmoet waarmee ik eigenlijk het hele jaar contact heb gehouden. We stuurden elkaar pakketjes en spraken elkaar op msn. Omdat zij dus dichtbij onze camping woonde, hadden we van tevoren al afgesproken om te logeren. Dit liep zo goed, dat ik eigenlijk bijna mijn hele vakantie met haar ben opgetrokken in Bénodet. Zo ben ik met haar mee naar een concert geweest (Collectif Metisse, die er nu een nieuwe fan bij hebben) en hebben we met een vriendin van haar geshopt in Quimper.

Bénodet

We zouden 10 dagen op de camping in Bénodet blijven en daarna nog 5 dagen naar een camping vlakbij Parijs gaan. Alleen op weg naar Parijs (we waren pas net een uur onderweg) kregen we een lekke band die mijn vader ter plekke geplakt heeft. Even later begon de auto hevig te schokken en zijn we de weg af gegaan. Gelukkig kwamen we bij een garage terecht die nieuwe banden op de auto en een nieuwe accu in de auto heeft gezet. Helaas moesten we voor een nieuwe dynamo (anders konden we niet verder rijden) naar een andere garage die deze eerst moest bestellen en wat een aantal dagen zou duren. Inmiddels was het al 6 uur 's avonds en hebben we die nacht doorgebracht in een hotel. De volgende dag hebben mijn ouders de beslissing genomen om met een huurauto naar Parijs te gaan en onze eigen auto daarna weer op te halen in Bretagne.

Parijs was erg leuk! De eerste dag zijn we naar Parijs zelf geweest waar we een nabouw van de Arc de Triomphe (die ook loodrecht op de echte staat) in La Défense hebben bezocht. Daar was ook een groot winkelcentrum waar we iets té lang zijn blijven hangen ... Vervolgens zijn we naar Centre Pompidou gegaan. We zijn niet in het museum zelf geweest, maar hebben wel in het 'gratis'-gedeelte gekeken en op het plein waar allemaal artiesten optraden. Daarna gingen we naar de Champs-Elysée en de echte Arc de Triomphe. Ik ging eigenlijk speciaal naar de Champs-Elysée voor de nieuwe Abercrombie winkel, maar daar stond een lange rij om überhaupt de winkel binnen te komen! Dus gingen we eerst naar de Arc de Triomphe, waar we ook op zijn geweest. Vervolgens gingen we weer terug naar de Abercrombie winkel, waar we uiteindelijk een halfuur in de rij hebben gestaan. Toen we eindelijk naar binnen mochten, moest je eerst over een grindpad lopen (die om de groep mensen werd aangeharkt door iemand die daar speciaal voor was aangenomen!) en kon je op de foto met een man met een sixpack (ja, dat heb ik ook gedaan, haha!). De winkel zelf was echt prachtig, wel donker, met harde muziek en met een mannen-parfum lucht, maar dat is echt typisch Abercrombie heb ik gehoord. Ik ging met mijn moeder naar de Abercrombie winkel en mijn vader en broertje naar andere winkels die zij leuk vonden. Inmiddels was het al 7 uur en zijn we met z'n vieren lekker gaan eten bij een Grieks restaurant in Quartier Latin.

Bij Centre Pompidou.

De Arc de Triomphe vanaf de nagebouwde Arc de Triomphe. 's Ochtends was het helaas erg bewolkt.

De nabouw Arc de Triomphe vanaf de Arc de Triomphe. De bewolking klaarde 's middags gelukkig voor een deel op.

De Eiffeltoren vanaf de Arc de Triomphe.

De volgende dag hadden we als rustdag ingepland en hebben we dus lekker rustig aan gedaan en gelezen (het zwembad was dicht i.v.m. reparatie) en 's avonds nog wat gepingpongd met mijn broertje en wat mensen van de camping, dus dat was gezellig.
De laatste dag zijn we naar Disneyland Parijs geweest waar we een zonnige en leuke dag hebben gehad. Gelukkig was het niet heel erg druk, dus hoefden we maximum maar 30 minuten te wachten voor een attractie, wat voor Disneyland erg weinig is.

Het Disneykasteel.

De lichtjesparade.

's Maandags vertrokken we weer naar Bretagne om de auto op te halen. Na een overnachting in een hotel was de auto dinsdagmiddag klaar en konden we eindelijk veilig echt naar huis rijden waar we rond half drie 's nachts aankwamen en een blije poes ons verwelkomde.

Hoe was jullie vakantie? En waar zijn jullie geweest?

1. Die vakantie lijkt me heel leuk! Ik ben zelf ook naar Parijs geweest en ik vind het een prachtige stad ;). Ook ben ik nog naar Ile De Ré geweest en ook daar is het echt mooi.
    xx

2. Wauw ' i love disneyland ^-^ Wil ik nog eens naartoe. Zelf ben ik dit jaar naar Turkije geweest :) Twas daar gemakkelijk in den dag 45 graden , lekker warm :D

Liefs'' http://xxarmani.blogspot.com/

3. Hee! Leuke blog.
    Zou je ook eens op die van mij willen kijken?
    Dat zou ik erg leuk vinden.
    x Ashley (FaithfulDreams.nl)

4. Hee meid, ik hoop ook dat je mooi weer hebt, hihi! :-)

5. Leuke foto's. Ik zou ook zo graag daar naar toen willen.

6. Hele leuke foto's! die fontein is leuk he:P

7. Mijn vakantie tot nu toe was erg leuk! Maar ik ga nog op vakantie naar Duitsland!

Elkaar volgen op GFC ( blogspot ) en bloglovin?

Liefs en een fijn weekend! Desiree