Pagina's

zaterdag 4 december 2010

Leuke DIY tip: feestboompje


Op Girlscene.nl zag ik gister een leuk artikeltje over hoe je een feestboompje kon maken. Natuurlijk heb ik het zelf ook even uitgeprobeerd en ik moet zeggen; het is erg makkelijk te maken én het staat leuk op tafel of in een gerecht (bijv. met Sinterklaas (als je dat zoals mij morgen viert) of met Kerst).

De spullen die ik heb gebruikt, zijn:
- Satéprikkers  (€ 0,49 van AH eigenmerk).
- Het uitgeprinte PDF-je.
- Watten (o.a. te koop bij Kruidvat).
- Leuke glaasjes (zaten in een keer in een kerstpakket van m'n ouders).
- Lijm.
- Schaar of mesje.

Hoe maak je het?
Dit staat eigenlijk al heel handig uitgelegd op Girlscene.nl in dit artikel en in het PDF-je. Dus neem daar even een kijkje ;-).

Wat heb ik anders gedaan?
In plaats van dat ik het in een gerecht heb gestoken, heb ik het stokje in een leuk glaasje gezet en er watten bij gedaan voor versteviging. De witte kleur van de watten geeft ook gelijk een leuk winters sneeuweffect.

Ik heb er in totaal 3 gemaakt; 2 voor op de eettafel en 1 voor aan m'n oma cadeau te geven.

Deze heb ik voor mijn oma gemaakt :-).
Dus als je je een keer verveelt of even niets te doen hebt, is dit een leuke, makkelijke, snelle en gezellige DIY!

Liefs,
Lisanne

PS: Dit is een wat korter bericht dan mijn vorige berichten, maar het voordeel van kortere berichten is dat ik ze vaker kan posten. Dus even een vraagje aan jullie: vinden jullie 1 lang bericht per week leuker of meerdere kortere berichtjes per week?

1 opmerking: