Pagina's

zondag 27 februari 2011

Verslag weekendje België !

De door mijn nicht gemaakte taart voor mijn opa & oma.

Oeps ... ik weet 't, ik heb al een tijdje niets meer gepost. De reden daarvoor is dat ik het de afgelopen weken heel druk had. Dit mag eigenlijk geen reden zijn om niets meer te posten, maar toch ... Gelukkig heb ik nu vakantie, dus kan ik weer volop posten! 

Twee weken geleden gingen ik met mijn ouders, broertje, tante, oom, nicht, neven en opa & oma een weekendje naar België, omdat mijn opa en oma die dinsdag erop 55 jaar getrouwd waren. Ik zal even kort per dag vertellen wat we gingen doen.

Vrijdag 11 februari
Vandaag was het zo ver: het weekendje naar België met de familie van mijn vaders kant!
We hadden met mijn opa & oma en tante, oom, nicht en neven afgesproken in Maastricht, waar we gingen lunchen. Na een lekkere lunch vertrokken we te voet naar een bierbrouwerij, waar we een rondleiding zouden krijgen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de bierbrouwerij erg saai vond, a) omdat ik geen bier drink, mag en lust en b) omdat er bijna niks stond, doordat de bierbrouwerij uit de jaren voor de Christelijke jaartelling dateerde. Oké, dat is ook weer een beetje overdreven :-$, maar de bierbrouwerij werd in 1970 gesloten.
Na de bierbrouwerij gingen we nog heel even de stad in, waar ik onderstaande sweater bij The Sting/ Lady Sting heb gekocht.



Rond vier uur vertrokken we naar ons gehuurde huisje in het Belgische plaatsje Robertville. 's Avonds hebben we heerlijk gekaasfonduud (ja, dat schrijf je echt zo ;-)) en ben ik met mijn nicht en neven in de hamam geweest. Yep, we hadden gewoon een sauna én hamam in de kelder van ons huis! Super vet, toch?!

Zaterdag 12 februari
Vandaag moesten we redelijk vroeg op staan, omdat er een stadswandeling in het Duitse plaatsje Monschau stond gepland. We kregen een rondleiding door de stad door iemand van de VVV. Dat was erg leuk, omdat we bij veel winkeltjes waar we langs kwamen wat mochten proeven. Zo mochten we bij de bakker ene stukje peperkoek proeven (jummie!), bij de kruidenier allerlei soorten mosterd en bij de bakker een stukje speciaal brood. Hieronder wat foto's van Monschau en de stadswandeling.


Na de lunch gingen we weer terug naar het huisje om spelletjes te spelen. 's Avonds gingen we uit eten in een restaurant. Het fijne aan de meeste Belgische restaurants is dat ze er (zelfgemaakte) kaaskroketten hebben en laat ik die nou net heel lekker vinden :-). 's Avonds gingen we ook weer in de hamam (het is verslavend, haha :-P) en daarna naar bed.

Zondag 13 februari
Vandaag is de allerlaatste dag in België. Mijn opa & oma, tante, oom, nicht en neven bleven tot maandagochtend, maar omdat ik en mijn broertje de volgende dag weer naar school moesten, bleven wij maar tot zondagavond.
Na het ontbijt vertrokken we naar Luik, wat een uurtje rijden was vanuit Robertville. Na aangekomen te zijn in Luik gingen we even wat drinken in een tentje. Na wat gedronken te hebben (ik had een warme chocolademelk), gingen we richting de Luikse markt. Daar hadden we het allemaal wel snel gezien, dus gingen we op weg naar de Luikse trappen/ Bueren-trap met 374 treden. Nu ik het zo schrijf, lijken 374 treden niet zo heel erg veel, maar met een conditie à la Lisanne is dat nog best zwaar. Nadat iedereen weer beneden was, gingen we weer terug naar het huisje, waar we na het avondeten weer richting Nederland zijn vertrokken.

De Luikse trappen.

Zo, dit was mijn verslag van het weekendje België. Ik hoop dat je het leuk vond om te lezen. Als je dit stuk helemaal gelezen hebt: mijn complimenten! 

Liefs,
Lisanne

Ps: Vinden jullie zo'n lang bericht eigenlijk wel leuk? Of heb je liever wat kortere berichten? Als ik namelijk eenmaal aan een bericht begin, kan ik niet meer stoppen met schrijven :-$.

1 opmerking: