Pagina's

maandag 28 februari 2011

Cupcakes gemaakt!


Donderdagavond heb ik cakejes gemaakt, omdat ik van vrijdag t/m zondag bij een vriendin zou logeren en mij het wel leuk leek om wat lekkers mee te nemen! Gelukkig waren de cakejes goed gelukt en vond iedereen ze erg lekker!

Als eerste heb ik gewoon het basisrecept voor cakejes gebruikt. Deze is eigenlijk overal te vinden; op het internet, in kookboeken etc. Je kunt ook zo'n pak van bijv. Koopmans kopen, waar je dan vaak alleen nog maar water en eieren bij hoeft te doen.
Toen de cakejes klaar waren, heb ik ze met fondant in de kleuren groen, roze en wit versierd. (Rol)fondant is een soort marsepein, alleen smaakt het dan meer naar suiker. Je kunt fondant met klei vergelijken, alleen is fondant eetbaar een klei niet (maar dat wist je vast wel, hoop ik?). Eerst had ik het fondant uitgerold en daarna met een glas rondjes uitgedrukt. Deze rondjes had ik met jam vastgeplakt op de cakejes. Daarna had ik op de cakjes of een hartje of sterretje 'geplakt' of een strikje. Het hartje en sterretje heb ik gewoon met een uitsteekvormpje gedaan en het strikje gemaakt van verschillende stukjes/strookjes fondant. Het hartje, sterretje en strikje heb ik trouwens gewoon met wat water op het rondje geplakt.


Uiteindelijk had ik misschien beter de standaard cupcakevormpjes kunnen gebruiken, omdat deze iets te veel uitrekte, maar ik vond deze met stipjes (van de Ikea) zo cute.

Al met al zijn ze best goed gelukt, toch?
Maken jullie wel is cupcakes? En zo ja, ook met fondant?

Liefs,
Lisanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten